برای تشخیص سرور اصلی CRM از کلاینت آن ، 2 مشخصه زیر باید وجود داشته باشد :
مشخصه اول :
ابتدا باید آدرس IP ویا نام سیستم خود را بیابید و اگر یکی از دو مرحله زیر برقرار بود مشخصه دوم را چک کیند:
1- آدرس IP سیستم را پیدا کنید:
از سمت راست- پایین دسکتاپ، روی آیکون شبکه کلیک راست کرده و گزینه Open Network & Sharing Center را انتخاب کنید .

سپس در پنجره باز شده طبق مراحل مشخص شده آدرس IP سیستم را پیدا کنید.

اگرابتدای آدرس نرم افزار CRM که در یکی از مرورگر های کروم،فایرفاکس و .. زده تا نرم افزار باز شود، آدرس IP که در مرحله قبل پیدا کردید بود،مشخصه اول در تشخیص کامپیوترسروربرقرار است و مشخصه دوم را چک کنید.
.

2- نام سیستم را به صورت زیر پیدا کنید:
وارد Control Panel سیستم خود شوید/ در قسمت System ، نام سیستم خود را ببینید.

اگرابتدای آدرس نرم افزار CRM که در یکی از مرورگر های کروم،فایرفاکس و .. زده تا نرم افزار باز شود، نام سیستم که در مرحله قبل پیدا کردید بود، مشخصه اول در تشخیص کامپیوترسروربرقراراست و مشخصه دوم را چک کنید.

مشخصه دوم :
اگر یکی از 2 آیتم مشخصه اول برقرار بود و در یکی از درایو های سیستم شما، پوشه نصب نرم افزار faradiscrm وجود داشت ودیتابیس sql server روی سیستم شما موجود بود، کامپیوتر شما حتما سرور است.